Canvi d’ADSL: Fase 2

Sembla que ja he recuperat certa normalitat en les meves comunicacions electròniques. O el què és el mateix, que com a mínim tinc ADSL, amb Orange, estable i amb una velocitat més baixa que la contractada, però que em serveix.

Ara mateix estic al “Paso 1”, segons Orange. I aquí hi ha un matís important encara: tinc ADSL d’Orange, però la línia segueix amb Telefónica. Això significa que aquest mes hauré de pagar la quota de línia, 13€ aprox. a Telefónica. I per això, Orange em cobra 30€ (enlloc de 40,90€) per aquest període.

Un apunt important: si algú també es canvia, en el moment que Telefónica dóna de baixa l’ADSL, si tenim contractat un Duo o Trio (que té, a més trucades gratuïtes a telèfons fixos de l’Estat) deixa de tenir les trucades gratuïtes. Això si: a partir del moment en què l’ADSL d’Orange funciona, marcant el prefix 1052 davant del número de telèfon li entren les trucades si les té contractades, en els 30€.

El següent pas és la signatura del contracte. Me l’han enviat, o me l’enviaran, per correu “ordinari”. Un cop el rebi l’he de signar i retornar-lo. Amb el contracte hi anirà, també signada, la sol·licitud de portabilitat de la línia, per preassignar-me a Orange. Quan ho rebin, procediran a sol·licitar el canvi, i això causarà una nova desconnexió (d’entre 3 i 6 hores, diuen), per fer les tasques necessàries per la preassignació. Un cop fet ja no hauré de marcar el prefix 1052 i, segons m’han promès els de suport tècnic (tot i que no m’ho acabo de creure), també m’hauria d’augmentar la velocitat de l’ADSL.

De moment, però, amb 3Mb de baixada i 600kbps de pujada en tinc de sobres per treballar. I més comptant que, darrerament, amb Telefónica amb prou feines arribava a 1,5Mbps de baixada i 100kbps de pujada, i amb moltíssimes interrupcions (perdia la connexió durant uns segons, a vegades sense deixar ni de sincronitzar, fet molt molest quan per feina has de realitzar moltes trameses d’arxius petits).

A mi, mentre em deixin treballar, em queixaré poc. El servei, per ara, funciona, i amb això en tinc prou. Malgrat que els comercials diuen el què volen i, al final, és l’usuari el que s’ha de buscar les solucions, sigui per Google o trucant al 902 (si, és de pagament però un 902 no és un 905, i Telefónica també m’atenia sempre per suport tècnic en un 902 [357 000]! no sé quina diferència hi ha perquè tothom es queixi…).

Sort que ja hi estic acostumat! 🙂