Apple i el MWC

Dimecres que ve coneixerem, segurament, el nou iPad d’Apple, que ha aprofitat el Mobile World Congress de Barcelona per enviar la invitació a periodistes. Algú recorda de què va parlar Eric Schmidt, de Google, durant la seva conferència?

Apple no participa en esdeveniments multitudinaris on s’hi troben la resta de competidors. I això no sempre queda clar si és fanfarroneria o estratègia comercial. Però de moment els de Cupertino van venent els seus productes millor del que ho havien fet mai, així que si és una estratègia comercial, “chapeau“, perquè sembla que funciona.

Tot i això, que no hi participi activament no vol dir que no hi sigui. Durant aquesta edició del Mobile World Congress, s’ha tornat a fer sentir, convidant periodistes a una nova presentació amb una imatge que mostra el què seria el nou iPad, i avisa els convidats que la companyia té alguna cosa que han “de veure… i tocar”.

I ja tornem a estar tots pendents de l’iPad i d’Apple. La companyia esprem la seva condició d’innovadora per fer-nos preguntar quines seran les novetats – i si mantindrà el nivell de les anteriors presentacions.

Són diferents maneres de promoure’s. Mentrestant, Barcelona s’omple en un congrés mundial de telefonia mòbil on els principals fabricants hi ensenyen els seus productes, que tot i que en alguns casos són molt interessants, sembla que no arriben a generar l’expectació dels que porten la poma al logotip.